Mariniersbrug
Inleiding In 1935 door P.L. Kramer ontworpen enkele BASCULEBRUG (brugnummer 272) met vier doorvaarten, genaamd Mariniersbrug, in opdracht van de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst Publieke Werken van de gemeente...
7 Resultat(en)
Inleiding In 1935 door P.L. Kramer ontworpen enkele BASCULEBRUG (brugnummer 272) met vier doorvaarten, genaamd Mariniersbrug, in opdracht van de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst Publieke Werken van de gemeente...
In 1929 door de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst der Publieke Werken in de gemeente Amsterdam tot stand gekomen enkele OPHAALBRUG met twee doorvaarten. In weerwil van het bouwjaar heeft de brug een laat-19de-eeuws...
In 1896 door de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst der Publieke Werken in de gemeente Amsterdam in een laat-19de-eeuwse trant tot stand gekomen enkele OPHAALBRUG met drie doorvaarten waarvan de buitenste twee gewelfd...
Inleiding De voormalige PASTORIE werd ontworpen als BOERDERIJ van het kortgeveltype en gebouwd als noodpastorie in 1894 voor pastoor Kamp in opdracht van Hein Beunis, die vanaf 1894 de functie van kerkmeester zou vervullen...
Inleiding De KERK van de H. JOACHIM werd gebouwd in neogotische stijl in 1902 naar ontwerp van architect C.F. van Hoof. De kerk verving de houten noodkerk uit 1894. De Tweede Wereldoorlog berokkende grote schade aan de kerk...
Omschrijving De OMMURING (8) van het westelijk tramremise complex bevindt zich grotendeels aan het Bellamyplein; een geringer deel bevindt zich aan de Bilderdijkkade en aan de Tollensstraat. In oorsprong dateren hek en...
Inleiding De neorenaissance PASTORIE werd gebouwd in 1895-1896 in opdracht van pastoor Kamp door aannemer Joannes van Dongen. Het klokje dat oorspronkelijk op het dak stond is weggehaald: bij deze verbouwing zijn eveneens de...