Prins Hendrikkade 138, 1011 AR te Amsterdam
Pand bestaande uit een nieuw opgetrokken rechterhelft, waarop de oude ingezwenkte hals (XVIIIc) van het vroegere nr 138 en een linkerhelft met halsgevel (XVIIIb).
7 Resultat(en)
Pand bestaande uit een nieuw opgetrokken rechterhelft, waarop de oude ingezwenkte hals (XVIIIc) van het vroegere nr 138 en een linkerhelft met halsgevel (XVIIIb).
Inleiding Omstreeks 1928 naar een ontwerp van ir. L.J.M. Dirickx van de Nederlandse Spoorwegen gebouwde TUNNELS onder de spoordijk van de spoorlijn Schaesberg-Kerkrade-Simpelveld. De tunnels zijn gebouwd in de stijl van het...
Inleiding Omstreeks 1928 naar een ontwerp van ir. L.J.M. Dirickx van de Nederlandse Spoorwegen gebouwde TUNNEL onder de spoordijk van de spoorlijn Schaesberg-Kerkrade-Simpelveld. De tunnel werd gebouwd in de stijl van het...
Omschrijving TUNNEL in 1836 opgetrokken in een roodbruine (hergebruikte) baksteen, afgezet met een dubbele rollaag. Op de tunnel een later verhard fiets/voetpad tussen twee (vernieuwde) buishekken. In beide gevelzijden van de...
Inleiding SPOORTUNNEL, gesitueerd binnen de bebouwde kom van Weert naast het station van Weert, gebouwd in circa 1913 als onderdeel van het spoorwegcomplex te Weert. De spoortunnel is gebouwd in de stijl van het...
Complexonderdeel 5 Inleiding Betonnen, circa 552,15 m lange VERKEERSTUNNEL. De afwerking en aansluiting op de ventilatiegebouwen van de in ruwbouw verzonken tunnelstukken geschiedde onder water en onder de grond. Hier werden...
Complexonderdeel 6 Inleiding Rond 1939 ontworpen, deels verdiept aangelegde TUNNELTRAVERSE aan weerszijden van de riviertunnel, als onderdeel van het verkeerstracé in het verlengde van de Statenweg en Doklaan. De inpassing...