Franeker
Omgrachting met wallen en een bastion aan de noordzijde en een aan de z.o. hoek van de stad (Molenpolle) welke van belang zijn wegens historische waarde.
32 Resultat(en)
Omgrachting met wallen en een bastion aan de noordzijde en een aan de z.o. hoek van de stad (Molenpolle) welke van belang zijn wegens historische waarde.
Inleiding In Functionalisme omstreeks 1914 naar een ontwerp van architect ir. Ch.H.J. Driessen gebouwd BETONVIADUCT. Het betonviaduct vormt een van de kunstwerken over de spoorlijn Heerlen-Schin op Geul in het zuid-oostelijk...
Inleiding In 1942 is in opdracht van de Staat der Nederlanden deze rijksbergplaats voor kunstschatten gebouwd in de bossen bij Paasloo. Op 26 mei 1942 werd begonnen met de bouw van de door rijksbouwmeester G.C. Bremer...
Inleiding Voormalige BUNKER 10021 met munitiedepots en verblijfsruimte voor manschappen, gebouwd in 1942 en behorend bij de commandopost van de in 1938-1939 gebouwde "Batterij Den Hoorn" op Texel. Omschrijving Vrijwel geheel...
Inleiding VIADUCT over de spoorlijn Groningen - Assen, gebouwd in 1920 na de aanleg van een rangeerterrein bij Onnen. Door de aanleg van het rangeerterrein (1916-1920) moest de verbindingsweg tussen de dorpen Onnen en Glimmen...
Omschrijving Het AARDWERK van het fort bij Abcoude dateert uit 1883-1885 en ligt met de brede zijde naar het zuidoosten. Het is omgeven door een gracht en een buitenfort met grenssloten. Het terrein is afgebakend met tien...
Omschrijving Het MUNITIEDEPOT X is gelegen aan de zuidzijde, achter kazerne A. Het munitiehuis is gelegen in een aarden wal die parallel loopt met kazerne A. De ingang van de remise is teruggelegen in de wal en bestaat uit...
Inleiding Betonnen VIADUCT uit 1928 naar ontwerp van J.P. van Muijlwijk (directeur Gemeentewerken Arnhem) en uitgevoerd door de firma NV Werninks's Betonfabriek uit Leiden. Het viaduct (d.i. de Apeldoornseweg) voert scheef...