9 Resultat(en)

Noordse Dorpsweg 4, 2431 AT te Noorden

Monumentnummer: 30527
Provincie: Zuid-Holland

Ned. Hervormde Kerk. Zaalkerk uit omstreeks 1825 met spitsboogvensters en achtkantig houten klokkentorentje. Neo-klassicistische ingangspartij. Klokkenstoel met klok van Cypr. Crans, 1739, diam. 52,5 cm. In de kerk een...

Simon van Capelweg 28, 2431 AG te Noorden

Monumentnummer: 30528
Provincie: Zuid-Holland

Visserswoning of boerderij, wellicht 17e eeuw, onder rieten wolfdak en met gepleisterde voorgevel, waarin een houten kruiskozijn met luiken. In de voorkamer balkenzoldering met korbelen uit de bouwtijd.

Noordwijk-Binnen

Monumentnummer: 30766
Provincie: Zuid-Holland

Molen. Type wipmolen (1652 ?) Gedekt met riet op lage stenen voet.

Bij Lindelaan 1, 8453 JD te Oranjewoud

Monumentnummer: 454329
Provincie: Fryslân Complexnummer: 454177

HISTORISCHE TUIN- EN PARKAANLEG. De geschiedenis van de tuin- en parkaanleg van Oranjewoud gaat terug tot in de 17e eeuw. In 1676 kocht Albertine Agnes, Prinses van Oranje, weduwe van de Friese stadhouder Willem Frederik van...

Ring 17, 8308 AL te Nagele

Monumentnummer: 530932
Provincie: Flevoland Complexnummer: 530931

Inleiding Het OPENBARE SCHOOLGEBOUW met SPEELPLAATS en FIETSENSTALLING ligt in het westen van De Brink, het rechthoekige groene hart van Nagele. Dit schoolgebouw heeft de maximale omvang van zes klaslokalen in het groeimodel...

Ring 11, 8308 AL te Nagele

Monumentnummer: 530933
Provincie: Flevoland Complexnummer: 530931

Inleiding Het PROTESTANTS-CHRISTELIJKE SCHOOLGEBOUW met SPEELPLAATS en FIETSENSTALLING ligt in de noordoost hoek van de Brink, het rechthoekige groene hart van Nagele. Dit schoolgebouw heeft de middelste omvang van vijf...

Ring 1, 8308 AL te Nagele

Monumentnummer: 530934
Provincie: Flevoland Complexnummer: 530931

Inleiding Het ROOMS-KATHOLIEKE SCHOOLGEBOUW met SPEELPLAATS ligt in de zuidwestelijke hoek van De Brink, het rechthoekige groene hart van Nagele. Geplaatst naast de voormalige Rooms-katholieke kerk, thans museum. De school is...