19 Resultat(en)

Kleinestraat 19, 5151 AC te Drunen

Monumentnummer: 14138
Provincie: Noord-Brabant

BOERDERIJ van het in de Langstraat gebruikelijke type, midden 19e eeuw. Met riet gedekt wolfdak, voorgevel met vlechtingen, vensters met zes-, negen-, twaalf- en twintigruitsschuiframen.

Fellenoord 4, 5151 RE te Drunen

Monumentnummer: 14141
Provincie: Noord-Brabant

Boerderij met dwarshuis en langsdeel onder rieten wolfdak. Kruiskozijn met onderluiken. Tweede helft 17e eeuw.

Giersbergen 2 A, 5151 RG te Drunen

Monumentnummer: 14142
Provincie: Noord-Brabant

Boerderij van het Langstraatse dwarsdeeltype, onder rieten wolfdak; ramen met kleine roedenverdeling en luiken; afzonderlijke schuur van hout en riet onder rieten wolfdak; afzonderlijke bakstenen schuur onder rieten wolfdak.

De Wier 7, 9056 PM te Koarnjum

Monumentnummer: 515445
Provincie: Fryslân Complexnummer: 515444

Inleiding De KERK is in 1873 in Eclectische bouwtrant gebouwd naar ontwerp en onder toezicht van de architect Foppe Brouwer uit Cornjum, door de aannemer G.P. Keuning uit Ternaard, die beiden vermeld staan op de gedenksteen...

Bij De Wier 7, 9056 PM te Koarnjum

Monumentnummer: 515446
Provincie: Fryslân Complexnummer: 515444

Inleiding Een HEK in Neo-classicistische trant vormt de toegang tot het kerkhof omgeven met een dichte windsingel. De kerk is, volgens de gedenksteen aan de westzijde, in 1873 gebouwd. Het hekwerk zal omstreeks dezelfde tijd...

Bij De Wier 7, 9056 PM te Koarnjum

Monumentnummer: 515447
Provincie: Fryslân Complexnummer: 515444

Inleiding Aan het oostelijke kerkpad, buiten het kerkhof, staat een eenvoudig BAARHUISJE. Wegens de traditionele baksteenarchitectuur is het baarhuisje moeilijk te dateren. Op grond van kadastraal kaartmateriaal en...

Raadhuisplein 16, 5151 JH te Drunen

Monumentnummer: 517348
Provincie: Noord-Brabant

Inleiding. Het GEMEENTEHUIS werd in 1939-1940 gebouwd naar ontwerp van architect Edmond Nijsten in de stijl van de Delftse School. Het pand raakte in de Tweede Wereldoorlog ernstig beschadigd en werd in 1950 weer opgebouwd...