Prins Hendrikkade 138, 1011 AR te Amsterdam
Pand bestaande uit een nieuw opgetrokken rechterhelft, waarop de oude ingezwenkte hals (XVIIIc) van het vroegere nr 138 en een linkerhelft met halsgevel (XVIIIb).
10 Resultat(en)
Pand bestaande uit een nieuw opgetrokken rechterhelft, waarop de oude ingezwenkte hals (XVIIIc) van het vroegere nr 138 en een linkerhelft met halsgevel (XVIIIb).
Inleiding De bergplaats voor rijtuigen is in 1904-1905 gebouwd voor landbouwer R. Spijkervet naar een ontwerp van de Steenwijker architect H. Aberson en Zn. Het pand is een fraai voorbeeld van een mengvorm van neo-renaissance...
Inleiding ARMENHUIS gebouwd in 1863 door de toenmalige gemeente Winsum in een stijl met kenmerken van een Ambachtelijk-traditionele bouwtrant, nu in gebruik als woonhuis, Dinghkum genaamd. Bij de bouw van het pand is...
Inleiding OORSPRONKELIJKE STADSARMHUIS, in 1879/'81 gebouwd naar ontwerp van stadsbouwmeester Thomas Romein met assistentie van zijn adjunct J.E.G. Noordendorp in een ingetogen neo-classisistische stijl, in 1985 verbouwd voor...
Inleiding KARSCHOP, gebouwd rond 1870 en heden in gebruik als opslagruimte. In ca. 1980 is de gevel aan de straatzijde vernieuwd in machinale baksteen. Omschrijving De gevels van de voormalige karschop met rechthoekige...
Inleiding Ten zuiden van de Rijntjesdijk staat, parallel aan de openbare weg, een voormalige BOSWACHTERSWONING annex boerderij, daterende uit omstreeks 1895. Omstreeks 1920 is het bedrijfsgedeelte van de boerderij verbreed...
Inleiding Aan de noordelijke zijde van het erf van het complex staat een driebeukige LANGSDEELSCHUUR, gebouwd omstreeks 1875. Omschrijving Het object heeft een rechthoekige plattegrond en een zadeldak met wolfeind en...
Inleiding Rijtuigenloods, gebouwd tussen 1890 en 1900 in samenhang met de overige onderdelen van het stalhouderijcomplex, waarschijnlijk door dezelfde architect (misschien W.C. de Groot). Omschrijving RIJTUIGENLOODS op...