44 Resultat(en)

Kerkplein 3, 7437 AL te Bathmen

Monumentnummer: 8726
Provincie: Overijssel

N.H. Kerk. Vijfzijdig gesloten 15e eeuws koor; de gewelfribben ontspringen op gebeeldhouwde koppen. Het oorspronkelijke schip werd in 1870 vervangen door het huidige. Inwendig in het koor 15e eeuwse muurschilderingen...

Kerkplein 5, 7437 AL te Bathmen

Monumentnummer: 8727
Provincie: Overijssel

Een 15e eeuwse toren van drie geledingen met zadeldak. Segmentboogvormige ingang in hoge spitsboognis.

Bisschopweg 37, 6741 LC te Lunteren

Monumentnummer: 14479
Provincie: Gelderland

In 1911 naar ontwerp van arch. R. van 't Hoff gebouwde BOERDERIJ 'De Zaaier', bestaande uit: -een in ca. 1940 verlengd schuurgedeelte - oorspronkelijk dwarsdeel-, thans grotendeels middenlangsdeelschuur- onder met riet gedekt...

Dorpsstraat 34, 6741 AL te Lunteren

Monumentnummer: 14480
Provincie: Gelderland

Ned. Herv. Kerk. Van de 15e eeuwse dorpskerk is bij een vernieuwing in 1858 bewaard gebleven: de gotische toren. In de kerk een preekstoel (XVII). De toren is een bakstenen bouwwerk van drie geledingen, verlevendigd door...

Spoorwiel 5 A, Lunteren

Monumentnummer: 14481
Provincie: Gelderland

Achtzijdige, houten korenmolen, waarvan de romp met riet is gedekt. De molen is gebouwd in 1855.

Meulunterseweg 7, 6741 HL te Lunteren

Monumentnummer: 14482
Provincie: Gelderland

Inleiding BOERDERIJCOMPLEX 'Klein Altena' bestaande uit de BOERDERIJ, SCHUUR, VARKENSSCHUUR, SCHAAPSKOOI, AARDAPPELOPSLAG, SILO en KIPPENHOK. Omschrijving De BOERDERIJ bevindt zich aan de noordwestzijde van het boerenerf...

Postweg 64, 6741 BC te Lunteren

Monumentnummer: 14483
Provincie: Gelderland

"De Vaarkamp". Fraaie, in schoon metselwerk- met gepleisterde plint- opgetrokken boerderij (XIXb) van het middenlangsdeeltype onder met riet en gedeeltelijk met muldenpannen gedekt wolfdak; rechter zijgevel van woongedeelte...

Spoorstraat 2, 6741 DE te Lunteren

Monumentnummer: 14484
Provincie: Gelderland

Centraalspoorstation (1902; Spoorwegmaatschappij "de Veluwe") gebouwd in de vorm van een late navolging van Staatsspoor Klasse IV, maar als bij de grote stations uit die tijd met hal over de volle diepte en zijdelings gelegen...