Mariniersbrug
Inleiding In 1935 door P.L. Kramer ontworpen enkele BASCULEBRUG (brugnummer 272) met vier doorvaarten, genaamd Mariniersbrug, in opdracht van de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst Publieke Werken van de gemeente...
8 Resultat(en)
Inleiding In 1935 door P.L. Kramer ontworpen enkele BASCULEBRUG (brugnummer 272) met vier doorvaarten, genaamd Mariniersbrug, in opdracht van de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst Publieke Werken van de gemeente...
In 1929 door de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst der Publieke Werken in de gemeente Amsterdam tot stand gekomen enkele OPHAALBRUG met twee doorvaarten. In weerwil van het bouwjaar heeft de brug een laat-19de-eeuws...
In 1896 door de afdeling Bruggen van de toenmalige dienst der Publieke Werken in de gemeente Amsterdam in een laat-19de-eeuwse trant tot stand gekomen enkele OPHAALBRUG met drie doorvaarten waarvan de buitenste twee gewelfd...
Inleiding. Het WOONHUIS van het boerderijcomplex is aan het eind van de negentiende eeuw gebouwd in Ambachtelijk-Traditionele bouwstijl met Neo-Classicistische elementen. Het ligt op het voorerf, langs de weg en is verbonden...
Inleiding. De WAGENSCHUUR uit het laatste kwart van de negentiende eeuw is gebouwd in Eclectische stijl. Het gebouwtje staat los van het woonhuis en de schuur en grenst aan het voorerf en de oprit. De wagenschuur is gebouwd...
Inleiding. De WONING uit 1914 is gebouwd in Art Nouveaustijl. Zij is gelegen op het voorerf, aan de toegangsweg en wordt omsloten door de tuin. Aan de achterzijde is omstreeks 1960 een serre aangebouwd die buiten de...
onderdeel 2: schuur Inleiding. De SCHUUR uit 1939 is gebouwd in Delftse Schoolstijl en is gelegen op het achtererf. Omschrijving. De eenlaags bakstenen schuur is gebouwd op rechthoekig grondplan. De tuitgevels van voor- en...
Omschrijving De OMMURING (8) van het westelijk tramremise complex bevindt zich grotendeels aan het Bellamyplein; een geringer deel bevindt zich aan de Bilderdijkkade en aan de Tollensstraat. In oorsprong dateren hek en...